tirsdag 25. juni 2013

Rein-tur

Det er ikke helt uten fare at man legger ut på trilleturer her i Hammerfest. For de av dere som ikke vet så mye om denne byen, så er det på sin plass å fortelle at hele byen er inngjerdet. Offentlig heter det seg at vi har stengt ute den plagsomme reinen fra byen vår, slik at vi ikke blir plaget med reindritt på trappa og nedspiste busker i hagen vår. Onde tunger sier at gjerdet er til for å holde oss tullete Hammerfestinger på plass, slik at vi ikke løper overalt og skremmer reinen.

Jeg bor i ytterkanten av byen, og har gjerdet som nærmeste nabo omtrent. Vel, jeg foretrekker å se det slik at jeg har en vakker dal rett utenfor stuedøra mi. I dag gikk jeg tur opp Fjordadalen, og rett etter jeg hadde passert gjerdet møtte jeg på en kjenning. (Lurer på om det var han som tisset på asfalten i oppkjørselen min i fjor?)

Her kommer reinen gående rett mot oss

Han vurderer om han skal angripe eller snu

Heldigvis valgte han å snu

Foruten dette var det en flott tur i dalen. Aila våkna etter en stund, og vi satt og så på elva som bruste, kastet steiner, lot føttene kiles av gress og prøvesmakte på noen blomster.



 
 
Ikke vits å være sur når det finnes så mye godt vær og fin natur! (en liten omskriving av reklamen, bare)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NÅH? Få høre hva du mener!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...