lørdag 27. april 2013

Det utenkelige

Hvordan klarer et mammahjerte å fortsette å slå
når hennes lille solstråle har sluttet å skinne
Når de lubne barnehendene har blitt iskalde
og kinnene askegrå

Hvordan finner moren viljen til å fortsette å puste
når hun aldri mer vil høre lillepia le igjen

Min kjære venninne, hjertet mitt gråter med deg
alle mine gode tanker sendes til deg
Allikevel vil jeg aldri kunne fatte
din uendelige, bunnløse sorg

Jeg holder ekstra godt rundt min datter
og håper det grusomme og ufattelige
aldri vil skje meg

6 kommentarer:

  1. Sukk, ja kossn klare mammahjerte å slå videre. Det gjør vondt å høre, oppleve og at det skal være lov.. Mammahjertet e så sterk , så sterk.. <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, mammahjertet må være ufattelig sterk for å takle noe så grusomt.

      Slett
  2. Livet vil aldri mer bli det samme, hun vil aldri bli den samme igjen. Likevel, skritt for skritt, på tross av og fordi, vil livet atter få mening nok til å komme seg opp av det dypeste mørke. Det tar tid, men museskritt er også fremskritt.

    Hold om og hold av.

    (Et lite tips kan være englesiden.com, det kan være mye trøst i felles skjebne)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott sagt, ellikken. Tusen takk for tips angående englesiden. Klem

      Slett
  3. Eg får tårer i augene og må bort og sjå på han som søv, når eg les dette. Så trist.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt ubeskrivelig og forferdelig trist.

      Slett

NÅH? Få høre hva du mener!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...