lørdag 11. mai 2013

Kropp og sånnt

6 av 10 kvinner er misfornøyd med kroppen sin forteller kk i nettutgaven. Dette er resultatet av en britisk undersøkelse. Jeg tror at tallet er høyere! En uhøytidelig meningsmåling på samme siden bekrefter mistanken min. 85% svarer der at de enten er veldig misfornøyd eller av og til misfornøyd med kroppen sin.

Jeg har i de fleste av mine leveår vært i den kategorien hvor jeg var veldig misfornøyd med min kropp. Denne gangen svarte jeg "Nja, egentlig ikke misfornøyd". Jeg er egentlig ganske fornøyd med kroppen min!



La meg bare først poengtere at man ikke nødvendigvis får drømmekroppen når man går mye ned i vekt. Det blir en del ekstra hud til overs litt rundt omkring, og det ser ikke alltid like lekkert ut. For eksempel undersiden av armene og i armhulene der jeg har nok ekstrahud til å dekke ett års forbruk av pølseskinn! Magen min er kvapsete, bløt, og et par nummer større enn resten av kroppen min. Det står ikke bedre til med innsiden av lårene mine. Hvis jeg ligger på ryggen og strekker beina i været, så samler det seg et lite "telt" med hud rundt lysken. Rumpa mi er så og si fraværende.... bortsett fra hudfoldene som så strategisk har lagt seg helt nederst på rumpa, der i overgangen mellom rumpe og baklår. Det ser ut som rumpa til en 85 års gammel mager gubbe!

Men jeg er veldig fornøyd med at kroppen min fungerer som den skal. Jeg kan gå ganske raskt opp en bakke med barnevogn uten å kveles i mitt eget slim og gisp, men faktisk så føles det ganske godt. Den bløte deig-magen min har rommet et lite mirakel. Da var magen min stor, stram og flott. Tenk at kroppen min klarte å romme et lite menneske, og tenk at kroppen min klarte en langdryg fødsel! Deig-magen er nå ypperlig som kosepute for lille Ailas føtter, der vi ligger i senga og ammer. Når jeg springer, så føles det av og til som om jeg er nesten vektløs. Føttene bærer meg dit jeg ønsker.

Kroppen min er egentlig ganske fantastisk. Tenk alt den har klart! Den har taklet både ekstrem vektnedgang og en graviditet i løpet av ett og et halvt år. Jeg har ingen sykdommer eller plager. Til tross for at ting henger og slenger rundt omkring på kroppen min, så er det ganske enkelt å kle den opp. Jeg passer nå helt vanlige klær i helt vanlige størrelser i helt vanlige butikker. Det er til og med morsomt å pynte meg i kjoler!

Egentlig skulle jeg ha svart: "Nei, jeg er ikke misfornøyd, jeg elsker kroppen min". (For øvrig valgte kun 4% dette alternativet)

Er du fornøyd eller misfornøyd med din kropp?

2 kommentarer:

  1. <3 jeg er ikke bare fornøyd med kroppen min. Liker meg best når jeg trener, for da er jeg best på å slappe av.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja trening gir ofte en god opplevelse av kroppen. Jeg liker også kroppen min ekstra godt i forbindelse med trening. Spesielt nå den siste tiden når jeg merker at den tåler mer og mer

      Slett

NÅH? Få høre hva du mener!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...