mandag 1. juli 2013

Drømmer

Jeg er en drømmer, det har jeg alltid vært. Det er viktig for meg å ha store drømmer og visjoner som jeg kan tylle meg inn i når hverdagen er repeterende og forutsigbar.

Hus er noe jeg elsker å drømme meg bort i. Jeg ser for meg at vi flytter til et større hus, og jeg drømmer om alt jeg vil ha i det nye, flotte huset mitt: stor hage, mange soverom, gjerne et eget bibliotek, kanskje et trimrom eller et lekerom for både store og små? Jeg ser for meg en miks av nytt og gammelt, med flotte farger på veggene og unike møbler ingen andre har. Det er spennende å drømme meg bort og jeg kikker daglig innom finn.no for å vurdere eventuelle godbiter. Dessverre er husprisene helt sinnsyke her i Hammerfest, så det blir nok kun drømming en stund til.

En annen ting jeg drømmer om er å reise. I dag fikk jeg plutselig veldig lyst til å flytte til England for en periode. Den tanken har slått meg før, men jeg har lagt den i dvale i flere år. Så i dag slo drømmen ut i full blomst igjen. Jeg har så lyst til å oppleve å bo i et annet land, få nye impulser og opplevelser. Tenk hvor spennende det hadde vært å oppleve hverdagen i travle London, eller kanskje en vakker universitetsby i en annen kant av landet? Jeg drømmer også om å feriere i Italia og oppleve all kunst, kultur, mat og mennesker i dette fantastiske landet. Det har også vært en drøm veldig lenge å dra tilbake til Tampa, Florida, der jeg bodde i et år fra 1989 til 1990. Herregud det er lenge siden!

Å drømme slik om flytting og reising gir meg en stor glede. Selv om jeg vet at drømmen ikke alltid er like realistisk, så tenker jeg at dette er min måte å ha det fint i hverdagen på. Jeg har det veldig bra her jeg er nå, både i huset vi bor i, de menneskene jeg deler livet mitt med, den flotte naturen jeg får nyte daglig, og ellers alle hverdagslige små og store gleder og utfordringer. Men jeg har alltid vært en drømmer, og alltid drømt meg bort til fjerne strøk og andre situasjoner. Det er en slags avhengighet jeg ikke kan gi slipp på. Og hvem vet..... plutselig en dag går drømmer i oppfyllelse!

 
Ja, jeg trives best opp i skyene, er ikke et luft-tegn for ingenting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NÅH? Få høre hva du mener!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...